lördag, juni 16, 2007

Lucky day...

I dag har fru Fortuna verkligen hållt ett extra öga på mig. Dagen har kantats av mer eller mindre lyckosamma begivenheter. Jag lägger härmed till rätten fram följande bevis:

Bevismaterial 1: Var på jakt efter ett par skor, vilket jag varit ett tag. Det finns ett par jag haft ögonen på länge. Dessa går för det blygsamma priset av 75 euros. Efter ett tags letande i dag snubblade jag dock över ett par som var nedsatta med 50%, alltså kostade de endast 37.5 euros. Mycket trevligt tänkte jag och slog till.

Bevismaterial 2: På jobbet finns en mycket besvärlig läskautomat som mer ofta än sällan snor dina pengar och vägrar ge dig någon läsk. Så trodde jag fallet var även i dag när mitt mynt fastnade. Utan att egentligen vänta mig något resultat tryckte jag på returknappen varpå det fullkomligt strömmade ut mynt ur automaten. Efter lite huvudräkning lyckades jag få ihop 17 euros. Härligt. Rättvist. I am king!

Det finns i addition till detta en rad mindre substansiella bevis men jag anser att de två ovanstående ställer min sak utom allt rimligt tvivel. Case closed.

The end...

16 dagar kvar.

Inga kommentarer: