söndag, augusti 05, 2007

Slutet

Va hände egentligen med the Dubliner i slutet av juli? Utan någon egentlig förvarning försvann han. Eller gjorde han verkligen det?

Självklart inte. Jag är tillbaka för att reda ut begreppen och förklara vad som verkligen hände. Min vistelse, hur angenäm den än stundtals har varit, i Dublin avslutades den 2 juli 2007 för gott. Eller åtminstonde för den här gången. Tidigt på morgonen den 2:e stegade jag, med tunga och välpackade väskor, ut ur apartment 1 på 32 Bolton Street, Dublin 1 för att aldrig återvända igen. Det var befriande, om än lite vemodigt när jag tänkte på alla kalla höst-/vinternätter som spenderats där. Längtande, huttrande och avslappnat boende. Det har varit fint, speciellt och minnesvärt. Jag kommer nog längta tillbaks ibland, och ibland inte. Förmodligen mestadels inte. Det är gjort. Det är avslutat. Jag är nöjd med min tid där.

När planet lättade från Dublin airport och jag såg ner på den gröna kusten som omger den gråa staden kändes det fint. Jag visste att jag var på väg till något bättre. Till något grönare. Jag var på väg hem...

1 kommentar:

Lars Shalom sa...

the aliens are here and they love christ!!! plus: 'Conversation with Jesus!! search 'aliens', 'jesus'